Som DTU StartupMentor fungerer du som sparringspartner for en eller flere unge iværksættere fra DTU, der arbejder inden for dit kompetenceområde. Du bidrager med din erfaring, din viden og dit engagement – og hjælper de studerende med at realisere deres projekt og tage de første skridt mod succes.
Hvad er min rolle?
Din rolle handler om at vejlede og hjælpe en eller flere studenteriværksættere på DTU til at realisere deres potentiale og nå deres forretningsmål. Ved hjælp af din erhvervsbaggrund og erfaring hjælper du dem til at forstå problemer, finde løsninger og gennemføre planer.
Hvor lang tid skal jeg afsætte?
Afhængig af projektet skal du afsætte 4-10 timer om måneden i 12 måneder til mentorordningen, blandt andet til ansigt til ansigt-møder. Men vi oplever ofte, at mentorer nyder oplevelsen så meget, at de investerer mere tid. Det er dog helt op til dig.
Hvilken opgaver skal jeg løse?
Vores studenteriværksættere er ekstremt dedikerede og har et stort kendskab til de tekniske aspekter af deres produkter. De fleste projekter vil være i de tidlige faser af procesforløbet, dvs. ”Idé og konceptudvikling” eller ”Arbejde på/mod prototype”:
Alt efter din specifikke erfaring, projektets behov og dine ønsker kan du enten arbejde frem imod specifikke mål i en kortere periode eller være sparringspartner for studenteriværksætterne gennem hele processen fra start til slut.
Hvem kan blive mentor?
Det ville være fantastisk, hvis du kunne tænke dig at blive DTU StartupMentor. Det eneste, det kræver, er, at du opfylde disse tre krav:
– Du er iværksætter eller specialist med minimum 5 års erfaring.
– Du kan afse minimum 4 timer om måneden i 12 måneder.
– Du er alumne fra DTU
Hvor får jeg mere at vide?
Du kontakter bare udviklingskonsulent Isabella Scheller på 45 25 11 11 eller mentoring@dtu.dk. Eller du tilmelder dig en af DTU’s introduktionsworkshops for mentorer og mentees, hvor du bliver klædt på til din nye rolle.
Flere informationer på http://www.mentor.dtu.dk/StartupMentor