Udviklingen af Blue World Technologies går hurtigt, og efter år med et stærkt fokus på teknologiudvikling og opbygning af brændselscelleproduktionen øger virksomheden nu indsatsen på industrialisering og kommercialisering. Virksomheden har som en start-up været præget af en stærk iværksætterkultur, og som en naturlig udvikling af virksomheden er fokus på struktur, processer og målstyring stigende. Denne omstilling kræver en stærkere strategisk indsats og bevidsthed i organisationen. Derfor er det med stor glæde, at Blue World Technologies kan meddele, at Torben Madsen har sagt ja til at påtage sig rollen som Chief Strategy Officer. Torben er blevet rekrutteret internt i organisationen, hvor han næsten fra Blue World’s begyndelse har haft stillingen som Chief Procurement Officer. For at drage fordel af underliggende synergier kommer Torben, udover rollen som Chief Strategy Officer, også til at stå i spidsen for vores produktudvikling som Head of Product Office, hvilket er et vigtigt strategisk område i forhold til kommercialiseringen af Blue World Technologies’ brændselscelleprodukter.
I december 2022, kun fire år efter virksomhedens blev grundlagt, gik Blue World Technologies i serieproduktion med deres brændselsceller. Virksomheden er i øjeblikket i gang med at skalere produktionen, mens den forbereder masseudbredelse af stationære brændselscellesystemer samt kører det første demonstrationsprojekt med nul-emission brændselscellesystemer til den maritime industri.
Torben Madsen har en kandidat i forretningsadministration og erhvervsret fra Aalborg Universitet. Efter at have arbejdet mere end 20 år med salg, marketing og indkøb hos globale virksomheder, har Torben stor erfaring med vækst af virksomheder gennem store transformations- og optimeringsprojekter.