Med en klar vækstambition for de kommende år, har esport marketing og -eventprofilen Andreas Bjerrum Larsen netop sat sig i stolen som ny Head of Copenhagen Gaming Week, ligesom et tættere partnerskab med Blackbox Media skal bringe festivalen op på et nyt niveau.
Til urpremieren på Danmarks nye festival for gaming og esport i januar 2024 lagde 12.500 besøgende vejen forbi Bella Center Copenhagen og Bella Arena for at dyrke de fysiske fællesskaber omkring alt fra Mario Kart til cosplay, gadefodbold, Dungeons & Dragons og Counter-Strike. Nu træder organisationen ind i en ny udviklingsfase, hvor man går fra event-startup til langsigtet aktør, der har til formål at samle både branche og spillere i en årligt tilbagevendende festivalplatform.
Derfor har Copenhagen Gaming Week pr. 1. maj ansat sin første event-chef, der med stærkt branchekendskab skal træde ind og lede den organisation, som i år ét primært trak på eksisterende eventkræfter fra Bella Center Copenhagen. Valget er faldet på 34-årige Andreas Bjerrum Larsen, tidligere Program Management Director for esport- og gaming-eventorganisationen ESL FACEIT Group, Gaming Marketing Manager i Red Bull, samt Team & Talent Manager i esportsgiganten BLAST.
Styrket tilgang til passions- og branchefællesskaber
Netop indholdet får bedre og mere formelle vækstbetingelser, da Copenhagen Gaming Week samtidig med ansættelsen af Andreas Bjerrum Larsen rykker tættere sammen med esports- og gaming-medievirksomheden Blackbox Media. De agerede allerede i første år eksterne indholdskonsulenter på festivalen og sourcede indhold til programmet.
Men i år to og frem, flytter Blackbox Media helt ind i hjertet af festivalens udvikling – både figurativt og bogstavelig talt – forklarer founder og CEO, Jakob Lund Kristensen, der tidligere har stiftet esports-succeserne Astralis og BLAST:
Fakta:
Copenhagen Gaming Week er udviklet i et samarbejde mellem Bellagroup, Wonderful Copenhagen og Blackbox Media ud fra en drøm om en årligt tilbagevendende festival for gaming og esport i København i vintermånederne.
– Eventen er støttet med midler fra Københavns Kommune og Region Hovedstaden.
– Besøgstallet for den første udgave af Copenhagen Gaming Week landede på 12.500.
– Ambitionen for de kommende år er at involvere flere aktører og lokationer i København, samt at vækste besøgstallet til over 15.000.