Nye tider kræver nye metoder, og nu styrker Kuka Nordic sin marketingafdeling med en specialist i digitalisering og i, hvordan man bruger AI som et værktøj til at finde leads.
– Den traditionelle tilgang er at tage på messer og følge op på kontakter, når man kommer hjem. Men med AI-tjenester kan man analysere på nye måder, siger Nicolas Franck (33), specialist i business performance og digitalisering hos Kuka Nordic.
Han er uddannet civilingeniør fra Chalmers University of Technology. Men efter en periode hos en større konsulentvirksomhed endte Nicolas Franck i den kemiske industri.
– Der arbejdede jeg med kundeservice og salgssupport, og så blev jeg interesseret i processer og funktioner omkring de ting. Jeg fandt den samme passion i det, som jeg tidligere havde haft for byudvikling. Det handler om at strømline processer. Med automatisering kan vi få mere ud af vores digitale systemer, siger han.
Det indebærer blandt andet at analysere KUKA Nordics marketingsystem og lignende for at finde nye ideer. Til dette vil Nicolas Franck bruge flere værktøjer, hvoraf et er AI.
Kuka Nordic AB, web: http://www.kuka.se