Norlys samler salg og produktudvikling i ny kommerciel enhed, som Mads Meldgaard Jensen hentes ind for at stå i spidsen for. Den helt centrale opgave for Norlys’ fiberforretning bliver i de kommende år at få endnu flere danskere til at koble sig på fibernettet.
Derfor styrker og fokuserer fiberforretningen nu den kommercielle organisation ved at samle salg og produktudvikling i en ren kommerciel enhed, og til at stå i spidsen for den har Norlys netop ansat Mads Meldgaard Jensen, som også bliver en del af fiberforretningens øverste ledelse.
Mads Meldgaard Jensen kommer fra en stilling som leder af OpenNets marked- og produktafdeling, og har i de sidste seks år været en central figur i opbygningen af OpenNets kommercielle forretning. OpenNet udbyder en samarbejdsmodel og platform, som forbinder internetudbydere med fibernetejere, og her har han opbygget et bredt netværk hos danske fibernet og ved de forskellige internetudbydere i markedet.
– Det, at Mads kommer fra vores datterselskab OpenNet, betyder, at han allerede har et godt kendskab til vores forretning. Sammen med hans indgående kendskab til telco-branchen og erfaringer med salg- og produktudvikling er der tale om en markant profil, som vil kunne bidrage med at udvikle vores fibernet og gøre det attraktivt for endnu flere danskere, siger Carsten Bryder Thejls.
I dag har 880.000 danskere adgang til en fiberforbindelse fra Norlys, og mere end halvdelen af dem har allerede har grebet muligheden for at få en lynhurtig og fremtidssikret internetforbindelse fra en af de 13 forskellige internetudbydere på Norlys’ fibernet.