Som markedsleder vil Elgiganten tage ansvar og gå forrest, når det kommer til at finde måder at reducere, genbruge, genanvende og reparere – til gavn for både økonomi og omgivelserne. Derfor belønner Elgiganten nu de kunder, der vælger at reparere et produkt, i stedet for at købe nyt.
Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, forklarer:
– Elektronikaffald udgør en væsentlig del af klimaudfordringerne, og vi ved, at vi er en del af problemet. Som markedsleder inden for elektronik, har vi både et stort ansvar og stor indflydelse overfor millioner af kunder. Derfor arbejder vi også på at blive en del af løsningen. Vi ønsker at lede branchen væk fra ”brug-og-smid-væk”-kulturen mod en cirkulær økonomi, hvor vi udnytter hvert produkt bedst muligt.
Mange af vores kunder ved ikke, at vi tilbyder autoriserede reparationer på et bredt udvalg af produkter – også dem, der ikke er købt hos os. Med denne kampagne ønsker vi at skabe opmærksomhed omkring vores reparationsservice og hjælpe kunderne med at forlænge levetiden på deres produkter. Som en ekstra julegestus belønner vi i december de kunder, der vælger at reparere deres produkter, med en ekstra gave.”
Elgiganten vil være kundernes destination for reparationer:
– Vores ambition er at blive det foretrukne sted for kunder, der har brug for reparation af elektronik, og hjælpe dem med at få mest muligt ud af deres produkter. Vi har et stærkt udgangspunkt med Elcare, Skandinaviens største reparationsservice inden for elektronik. Med Elcare kan vi håndtere både garantisager og reparationer for de fleste mærker og typer af elektronik. Samtidig vil vi gøre det nemmere for kunderne – enten på egen hånd eller med vores hjælp – at udskifte reservedele, så produkterne kan bruges og nydes i længere tid. Via Elcare tilbyder vi adgang til millioner af reservedele til alt fra små elektroniske enheder som kaffemaskiner og mobiltelefoner til store apparater som TV og vaskemaskiner, fortæller Peder Stedal.
Elgiganten har desuden autoriserede Apple-reparatører i udvalgte varehuse. Her kan kunder komme ind og få repareret Apple-produkter på stedet med reparationstider helt ned til et par timer. Denne reparationsservice tilbydes i følgende Elgiganten-varehuse: Strøget KBH, Tilst, Glostrup, Odense, Ålborg.
Info om kampagnen:
Man kan indlevere sin elektronik til reparation i et af Elgigantens varehuse, og få et gavekort på 10% af reparationsbeløbet til dit næste køb.
Kampagnen gælder 1/12 – 31/12 2024 ved betaling af reparationer. Gavekortet kan ikke bruges til betaling af den reparation, hvor gavekortet udstedes. Gavekortet kan anvendes ved køb af en vare eller service i både butik og online. Gavekortet udstedes først, når reparationen er fuldt betalt. Hvis en reparation annulleres eller fortrydes, vil værdien af gavekortet blive modregnet returbeløbet.