Twoday opkøber det finske AI og analyse-hus Kaito Insight. Med opkøbet styrker Twoday sin position som nordisk leder inden for AI-løsninger ved at samle mere end 700 AI og data-eksperter. Med Kaito Insight ombord har Twoday i alt næsten 3000 medarbejdere ansat til at levere førende digitale løsninger til private og offentlige virksomheder.
Kravene til avancerede AI-løsninger stiger eksponentielt, og behovet for innovation og skalerbare dataplatforme har aldrig været større. Derfor udvider det nordiske it-konsulenthus twoday med hovedsæde i København nu sine AI-kompetencer og opkøber den finske virksomhed Kaito Insight med speciale inden for avanceret dataanalyse. Med opkøbet samler Twoday mere end 700 AI og data-eksperter og styrker dermed selskabets samlede kapacitet til at understøtte kundernes AI-udvikling.
Christian Pedersen, CEO i Twoday, understreger betydningen af opkøbet for twoday:
– Opkøbet af Kaito Insight markerer en signifikant milepæl for Twoday’s mission om at lede data og AI-innovation. Kaito Insight´s omfattende ekspertise inden for Snowflake og imponerede resultater med data-drevet transformation understøtter perfekt vores styrker. Sammen er vi unikt positioneret til at levere løsninger, som skaber stor værdi for vores kunder. Vi er begejstrede for at byde Kaito Insights talentfulde team velkommen til twoday i takt med, at vi fortsætter med at flytte grænserne for mulighederne med data og AI.
Med opkøbet bliver det nu lettere for Twodays kunder at udvikle deres AI-løsninger med afsæt i den bredest mulige ekspertise. Kaito Insight-teamet er specialister inden for modernisering af enterprise data-platforme og avanceret analysekapacitet for store virksomhedskunder.
Kaito Insight tilføjer også branchespecifik ekspertise fra førende industri-, finans- og retail-kunder og komplementerer Twoday’s eksisterende ekspertise og løsninger. Opkøbet styrker således Twodays muligheder for at hjælpe virksomheder med at høste potentialet i både strukturerede og ustrukturerede data, opnå værdifulde indsigter, træffe mere oplyste beslutninger og drive innovation i deres industrier med slagkraftige digitale løsninger.